Strony

1 września - mistrzostwo w dziedzinie logistyki

Wpis miał być długi i szczegółowy, z fotkami wyprawki, kącika do nauki, tornistra, krzesła itp., ale nie będzie. Zaradna pada na twarz, gdyż jako mama przedszkolaka i początkującego ucznia osiągnęła dzisiaj mistrzostwo w dziedzinie logistyki. Lekko nie było. Wyszykowanie dwójki maluchów, dopilnowanie żeby w czystych i nie pomiętych strojach galowych choć progi szacownych instytucji przekroczyli, wytłumaczenie czemu on już nie do przedszkola, a ona jeszcze nie do szkoły iść musi, czemu on bez tornistra a ona nie ma go wcale, wyprowadzenie z domu, pilnowanie w okolicach kałuż (czyt. przez całą drogę, bo wiecie - sorry taki mamy klimat), znalezienie nowej szafki (i ten ryk, bo zamiast słodkiego zwierzątka jest jakaś abstrakcja z kropek na obrazku), zaliczenie apelu i pasowania Młodego, pogadanki z wychowawczynią, zakupy na pocieszenie (część dzieci jednak miała tyty), odebranie Małej, wysłuchanie ryku bo trzeba przynieść strój na gimnastykę (a przecież planuje zostać akrobatką... zaraz po byciu pielęgniarką, fryzjerką i rainbow dash...).
 Pozostaje zaliczenie zebrań, opłacenie składek wszelakich i będzie można ... zresztą zobaczcie sami (koniecznie włączcie głośniki!). Matki wszystkich dzieci dajemy na luz i oto chwila dla nas :-D


P.S. Elementarz objeżdżany w mediach, wcale nie jest taki zły jak go malowali ;-)

Pieluszkowe ABC - 5 zestawów niespodzianek od JOHNSON’S®Baby dla Was :-)


Dzieciaki Zaradnej etap pieluch mają już za sobą, ale w związku z tym, że wiele z Czytelniczek bloga ma małe dzieci, producent JOHNSON’S®Baby zgłosił się z pewną propozycją. Zaradna przedstawi Wam pieluszkowe ABC, Wy wykażecie się kreatywnością, a JOHNSON’S® Baby prześle 5 osobom zestawy niespodzianek dopasowanych do wieku Waszych pociech.


No to zaczynamy :-)
O czym należy pamiętać przy zmianie pieluchy? Żeby zatkać nos i poćwiczyć uniki (mistrzami w tym są zwłaszcza rodzice chłopców). 

A tak na poważnie – należy często sprawdzać pieluchę, żeby uniknąć podrażnień wywołanych długotrwałym kontaktem moczu lub kału z delikatną skórą dziecka. Jest to szczególnie ważne przy maluszkach, które nie sygnalizują jeszcze, że coś jest w pieluszce. Często, czyli co ok 2 godziny. Jak już zdejmiemy zużytą pieluchę, to oczyszczamy skórę. Najwygodniejsze są jednorazowe chusteczki nasączane, 
http://www.johnsonsbaby.com.pl/products,pokaz,15.html

które szybko i skutecznie usuwają zabrudzenia, pielęgnują skórę i ładnie pachną (w przeciwieństwie do ładunku z pieluchy) :-) W razie potrzeby smarujemy malucha kremem przeciw odparzeniom 
http://www.johnsonsbaby.com.pl/products,pokaz,47.html
i pozwalamy pupce chwilę pooddychać, zanim zapakujemy ją w czystą pieluchę. Niby nic trudnego, prawda? Teraz pomnóżmy tę czynność x 10 na dobę, dodajmy wiercenie się na przewijaku, brak ochoty na współpracę malucha, wierzganie nogami, obsikiwanie rodzica, strzelanie rzadkiej kupy w chwili, kiedy odwracasz się na 1/10 sekundy żeby odłożyć zużytą pieluchę... ach te wspomnienia ;-)
Z jednej strony Zaradna cieszy się, że etap pieluch ma już za sobą, z drugiej i tak jest szczęściarą, że nie musiała jak jej mama prać miliardów pieluch we Frani.

No to Zaradna powspominała – teraz zadanie dla Was:
Zmiana pieluchy to jeden z najważniejszych elementów pielęgnacji dziecka. Ale nie tylko. Codzienne przewijanie dziecka to również obserwacja jego rozwoju, emocje i tworzenie bliskości. Weź udział w naszym konkursie  i napisz z czym, bądź z jakimi pozytywnymi emocjami kojarzy Ci się pielęgnacja dziecka, rozwijając po kolei litery  słowa „Pieluszka”
P - ....
I -  ....
E- ....
L -.....
U-....
S-....
Z-...
K-...
A- ...

PRZYKŁAD:
P - pielęgnacja
I – idealny poranek (mam na myśli „bez płaczu”)
E – emocje i tworzenie bliskości z dzieckiem
L - leżakowanie
u -  uśmiech dziecka , ulga dla dziecka
s - spokój
z – zasypka         (albo: zabierz te łapy – żart :D)
k - kołysanie
i – istotna zmiana

To do dzieła, JOHNSON’S®Baby czeka na Wasze pomysły do 31/08/2014 do godz. 23.59. Odpowiedzi wpisujcie w komentarzach pod tym wpisem + adres mailowy + wiek dziecka.

Powrót do szkoły z Wedlem - zwycięzcy konkursu

Po konsultacji z przedstawicielem sponsora, nagrody powędrują do autorów prac:





Autorzy trzech pierwszych prac otrzymają bon do wykorzystania w Smyku/Empiku i słodycze, a kolejnych dwóch słodkie niespodzianki. Prześlijcie swoje kompletne dane adresowe, wraz z kontaktowym numerem telefonu dla kuriera, na adres zaradna.mama@op.pl. Uwaga, dane należy wysłać z tego samego adresu mailowego, z którego wysyłaliście prace.

Back to school - konkurs sponsorowany przez Wedla - Wasze prace

oto prace przesłane przez Was na konkurs - Powrót do szkoły z Wedlem:














Zwycięzcy zostaną ogłoszeni po konsultacji z przedstawicielem sponsora nagród - Wedlem :-)

„Back To School” - konkurs sponsorowany przez markę Wedel

Wakacje zbliżają się ku końcowi, niedługo zabrzmi pierwszy dzwonek. Aby osłodzić pierwsze dni roku szkolnego, marka Wedel przygotowała dla Was niespodzianki. Zacznijmy od nagród - 3 osoby otrzymają bony na zakupy w Smyku/Empiku, kolejne 2 dostaną zestawy słodyczy od Wedla. Co należy zrobić? Przesłać na adres zaradna.mama@op.pl rysunek (skan lub zdjęcie) wykonany przez dziecko, na temat "Powrót do szkoły z Wedlem". Macie czas do niedzieli 24/08/2014, do godz. 23.59.
Wyniki zostaną ogłoszone, po konsultacji z przedstawicielem sponsora, we wtorek  lub środę kolejnego tygodnia.

Do Zaradnej napisała pewna Mama. Przeczytajcie koniecznie!

Do Zaradnej napisała pewna Mama. Przeczytajcie koniecznie!

http://www.siepomaga.pl/f/corinfantis/c/1224

"Jestem mamą Martynki, dzielnej i bardzo pogodnej małej dziewczynki, która wymaga pilnej operacji złożonej wady serduszka, zostanie ona przeprowadzona już niedługo w Niemczech. Jej serduszko jest już bardzo słabe, każdy dzień to strach i niepewność o jej życie. Koszt operacji to 160 tys. zł. znacznie przerasta nasze możliwości finansowe, brakuje jeszcze 75 tys.zł. ,dlatego zwracamy się do Państwa o wsparcie, prosimy chodź by o symboliczne wpłaty 5zł, 10zł, 50zł… każda złotówka jest dla na bardzo ważna, bo przybliża na o krok do operacji. Zegar tyka nieubłaganie, proszę pomóżcie nam wysłać córeczkę na operację. Dla wszystkich chętnych, którzy zechcą nas wspomóc wpłatę mogą dokonać na Siepomaga : http://www.siepomaga.pl/f/corinfantis/c/1224 lub do Fundacji Cor Infantis ul. Nałęczowska 24, 20-701 Lublin Nr konta: 86 1600 1101 0003 0502 1175 2150 z dopiskiem Martyna Filipiak. Za wsparcie będziemy niezmiernie wdzięczni. Rodzice."

Jak rzucić palenie w jeden dzień?

Jak rzucić palenie w jeden dzień? Zaradnej się udało i to w trzy godziny.
Zaradna ostatnimi czasy popalała w chwilach stresu. Niby nie dużo, bo raptem paczkę na tydzień, ale biorąc pod uwagę cenę papierosów, to wychodzi spora kwota na miesiąc. Można by z tego jakiś rachunek opłacić. Próbowała kilka razy sama odstawić papierosy, ale ciągle do nich wracała. Postanowiła wspomóc się farmakologicznie.
Zaradna poprosiła w aptece o najskuteczniejszy środek dla palaczy. Babeczka poleciła plastry z największą dawką nikotyny i powiedziała, że wraz z upływem czasu, schodzi się na coraz mniejsze dawki. Zaradnej wydało się to logiczne, w końcu z niektórymi lekami robi się tak samo, żeby uniknąć zespołu odstawiennego.
Przyszła Zaradna do domu, nakleiła plaster i zajęła się swoimi obowiązkami. Po ok. dwóch godzinach zaczęła się źle czuć, ból brzucha, zawroty głowy, mdłości. To wersja dla wrażliwych ;-) W rzeczywistości to Zaradna nie wychodziła z łazienki, rzygając dalej niż widziała. Jak się pewnie domyślacie - doszło do zatrucia nikotyną. Babka w aptece sprzedała Zaradnej plastry z dawką, która jest odpowiednia dla osoby, która wypala po dwie paczki dziennie a nie jedną tygodniowo, w dodatku super light....
Jedno jest pewne, Zaradna papierosa już nie weźmie do ust. Never ever again. Nie dla niej takie "atrakcje.

Kupon na 10 zł od Tesco:-)

Lubicie kupony rabatowe? Zaradna lubi :-) Kliknięcie w obrazek przeniesie Was na stronę Tesco - trzeba wybrać swój sklep. Po wybraniu swojego sklepu trzeba wydrukować kupon i oddać go przy kasie. Można wykorzystać jeden kupon na jedną transakcję na kwotę min. 50 zł. Jeśli Wasze zakupy będą większe, warto mieć w zanadrzu kilka kuponów i rozbić je na kilka transakcji :-)

Uwaga, promocja obowiązuje jeszcze tylko 3 dni!


http://www.tesco.pl/akcje-konkursy/23-kupon-szkola/

Minister zdrowia ostrzega - kompletowanie wyprawki pierwszaka kończy się bólem głowy

Wyprawka pierwszaka to temat rzeka. Zaradna w tym temacie jest totalnym laikiem. Naczytała się opinii na forach, na blogach i poddała się. Zeszyty, kredki, worki na kapcie - pikuś, ale temat tornistra rozłożył ją na łopatki. Nie dość, że ceny są kosmiczne to wybór jest taki, że głowa boli. Rodzicie szkolniaków pomóżcie - jaki producent ma najlepsze (czyt. najlżejsze i najtrwalsze tornistry) a jakiego sobie darować? Tornister musi przeżyć minimum rok (macie takie, co wytrzymały dwa lub trzy lata?) bez urwanych szelek, rozwalonego zapięcia czy przetartego materiału.
A dla tych co wysyłają dzieciaki do żłobka lub przedszkola, Zaradna ma sprawdzony pomysł na podpisywanie ubranek http://zaradna-mama.blogspot.com/2012/02/zaradna-mama-i-podpisywanie-ubranek-do.html

Milczenie jest złotem

Zaradna siedzi, obserwuje i milczy. Niemal fizycznie czuje, że milczenie jest złotem.
Są ludzie, którzy nie potrafią nawet na chwilę przestać jazgotać, przekrzykiwać się i kłócić nawet o łyżkę. Paranoja. Kiedyś Zaradna też dorzuciłaby swoje trzy grosze, lub złośliwie skomentowała sytuację, ale nie tym razem. Mimo, że wokoło burza i ciskanie gromami między sobą, Zaradna czuje błogi spokój i niewymowną radość, że potrafi milczeć. W pracy, sklepie, u cioci na imieninach, wszędzie są jazgoczący ludzie. Po co? Tak jest łatwiej, przyjemniej? Komu?
Przed Zaradną kompletowanie wyprawki do szkoły dla Młodego. Chyba kupi wszystko online, bo jakoś nie widzi siebie w tłumie walczącym o 5 groszy tańszy zeszyt, czy ostatni piórnik z danym wzorem (btw widzieliście filmik z Lidla, jak Crocsy były w promocji?).
Tesco z opcją dostawy do domu rozpuściło Zaradną, już nie dla niej stanie w kolejkach, szukanie czegoś w zmienionym układzie półek i dźwiganie ;-)